Galios didinimas (Chip tuning) čipavimas – tai modernaus ECU (Engine Control Unit) variklio valdymo programos modifikavimas. Daugelis automobilių savininkų mano, kad apie savo automobilį žino viską. Tačiau ar žinote, kad ir jūsų automobilyje gali būti paslėptos galimybės, kurios taps prieinamos, jei dyzeliniam ar benzininiam varikliui bus atliktas variklio galios didinimas (Chip tuning)? Modernus variklis turi nemažą galios ir sukimo momento rezervą. Jis paliekamas tolimesniam variklio tobulinimui, galingesnėms to paties variklio modifikacijoms. Esminiai pokyčiai išgaunami koreguojant variklio valdymo programą: turbinos darbą, kuro įpurškimo kampą, kuro slėgį bei jo kiekį, sukimo momento, greičio ir kitus ribotuvus, įvairių daviklių parametrus ir t.t
Kokybiškai atliktas variklio galios didinimas (Chip tuning) čipavimas padidina variklio galią, sukimo momentą, taip pat pastebimai sumažina kuro sunaudojimą. Visa tai galima atlikti be jokios žalos automobiliui ir dažniausiai, be jokio mechaninio įsikišimo. Vidutinis variklio galios padidinimas (saugus variklio čipavimas) siekia 20-40%. Bet kokiam automobiliui, tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu, kuris turi ECU (Engine Control Unit) variklio valdymo (Chip) mikroschemą, gali būti padidinta galia. Tačiau geriausi rezultatai yra pasiekiami didinant galią varikliams su turbinomis. Didinant slėgį galima pasiekti didesnę variklio galią, ypač, kai ji derinama su tinkamu degimo laiku ir degalų padavimu.
Kuro taupymas su mikroschemos derinimu (Chip Tuning)?
Programuojant automobilio ECU (Engine Control Unit) variklio (Chip) mikroschemos (Tuning) derinimu, pagrindinis prioritetas yra kuro taupymas. Gamyklinėse mikroschemose yra įdiegta kažkas panašaus į nustatymų lenteles. Nustatymų lentelėse yra pateikiami duomenys, pagal kuriuos varikliui nurodoma, kaip reaguoti esant skirtingoms aplinkybėms. Koreguojant nustatymų lentelės variklio galios (Chip Tuning) parametrus pagal konkrečius Jūsų poreikius, automobiliui galima suteikti maksimalų efektyvumą (kuro sąnaudų mažinimą, galios didinimą ir pan.). Labiausiai ženkli kuro ekonomija stebima turbo dyzeliniuose varikliuose, kur galima sutaupyti nuo 10% iki 20% kuro!
Iš kur papildomas ekonomiškumas?
Važiuojant normaliu režimu, kuro sąnaudos sumažėja iki 15% (vidurkis 8-10 %) - dėl didesnio sukimo momento vairuotojui atsiranda galimybė šiek tiek mažiau spausti akseleratorių norint važiuoti ramiai ir ekonomiškai. Papildomas galingumas - tik dalis profesionalaus variklio čipavimo (chip tuning) rezultato. Išlieka galimybė toliau vairuoti ramiai ir papildomai taupyti kurą, tuo pat metu turint didelį galios rezervą, kurį galima panaudoti momentaliai.